2007-05-18

Veckan som gick

Onsdag: Var på Gökotta i Lingbo som vanligt. Det är tradition bland länets knuttar att fira gökotta på detta sätt. I år var det ca 400 hojar och 500 pers kanske. Vi hade sån tur så det kom inte en enda regndroppe, men kallt var det på vägen hem. Var inte hemma förrän vid 22.30, brrrrr!


Torsdag: Hojåkning hela dagen, även idag var det uppehåll. Magnus, Janne+Irene och jag åkte en tur runt Hudiksvall-Lindefallet-Trönö-Bollnäs. Käkade på Take Off i Bollnäs och deras gorgonzolapasta var supergod! Sedan åkte vi: Bollnäs-Växbo-Rengjö (där vi fikade på Majas) och sedan hem.

Idag: Jag har ledig dag. Varför blir det alltid så på mina lediga dagar att jag har MASSOR att göra? Det är inte några särskilt ansträngade saker jag ska göra, men ändå. Jag kanske har lust att ligga och pilla mig i naveln i soffan hela dagen, eller kanske ta sovmorgon till klockan ett! Nä det var väl att ta i, jag sover sällan länge nuförtiden. Men ändå. Jag har ju LEDIG dag, inte FULLSPÄCKAD dag!

Misan var hit ikväll och det är så skönt att skratta ihop med henne. Vi har känt varann så länge och har mycket gamla skämt som vi minns väl, ibland behöver man bara säga två ord så vet vi precis vad vi menar och så är fnisset igång.

Nu är klockan kvart i tio och jag gäspar snart käken ur led. Orkar jag titta på en film månne?

Ja just det, jag var på gymet igår också! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

De flesta brukar ha mer att göra när de lediga än annars. Jag tillhör dock inte den gruppen, oftast inte. Jag är suverent duktig på att slöa ;) Jag kanske skulle ge dig några tips? ;) Kram