2007-05-01

Fest, hojåkning

Oj vilken lång och skön helg det blev.
I lördags var jag på fest. Det var några som hade ordnat vårfest och bjudit in folk. Det var väl ca 85 pers eller nåt. Många jag kände så det var kul. Raggningsfaktorn var på NOLL eftersom det vara typ BARA par och så jag och mina två singelkompisar. Vi såg två singelkillar, den ene somnade runt 22 hängandes över ett bord och den andre var en f.d klasskompis till mig.

Jag hamnade i motorcykelsnack med lite folk, kul. Några killar som skaffat hoj och ville "kolla läget" sådär hur det är med våra kvällsturer och så. Trevligt.
Kom hem runt 2 och mådde ganska bra på söndagen.

Åkte mot Gävle på söndag eftermiddag, hämtade upp Tomas och vi åkte ut till Rörberg. Jag hade funderingar på att prova på att köra på bana, men usch vad nervöst. Men när jag kom dit så kände jag att vafan jag måste ju prova. Har så många mil i ryggsäcken och många års vana, även om jag aldrig ägt någon "banhoj" förrän nu. Det var riktigt skoj, men väldigt nervöst och ovant. Nu har jag provat i alla fall! :-)

Sov över hos Tomas och igår lämnade jag in hojen på verkstad. Den far ju och lägger av och det ska fixas till (garantijobb). På fredag ska jag hämta den igen.

Tomas lånade ut sin BMW så jag körde den hem igår. Inte kul att låna en dyr fin hoj utifall att nåt skulle hända... Vi åkte en sväng innan jag styrde hemåt. Kallt som sjutton var det så jag var tvungen att tina upp mig i badkaret när jag kom hem.

Idag har jag åkt lite på Kawan. Vilken klump den känns som jämfört med Triumphen. Kawan väger 340 kg och Triumphen väger 195 så det är väl inte så konstigt kanske...

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter härligt med hojkörningen. Lucky U som har badkar. Saknar mitt, enormt. Var så jäkla kall häromdagen att jag var tvungen att gå in i duschen och föröska tina upp mig. Innan mina fötter blev varma i det strilande vattnet var det slut i kranen och kallvattnet började komma :( JAG SAKNAR BADKAR!