2007-05-28

Monday

Nyheter angående jobbet:
Alt 1. Jag har blivit formellt erbjuden tjänsten jag berättat om tidigare, dvs i Hudiksvalls kommun. Heltidsanställning, fast tjänst. Dessutom får jag en skaplig löneförhöjning.

Alt 2. Ha det precis som jag har det nu. 50% i Järvsö och 40% i Forsa-Näsviken. Två olika arbetsgivare.

Man vet vad man har men inte vad man får...
Oj, vad det är virrvarr i skallen just nu.

Helgen då? Jo jag var ju på broms- och kurvkurs
i Gävle. Inte som deltagare, nä jag "jobbade". Var fotograf på lördagen och igår så var jag banchef. Jättetrevligt. Mycket folk och solen sken, kan det bli bättre. Alla var glada och nöjda och det var ju huvudsaken. Lördagen var det tjejdag och igår var det meningen att det skulle vara customdag, men vi öppnade för vem som helst eftersom vi hade så få anmälningar.

Det var en dam på tjejdagen som var runt 55-60 år, jädrars vad hon körde! Hon körde i snabba gruppen och hon hade då inga problem att haka på killarna på räjshojarna. Imponerande! Tyvärr är det ju så att tjejer ofta är mer osäkra när det gäller att åka på såna här kurser. De tror inte att de platsar helt enkelt.

Det var ju lite extra trevligt eftersom det var många killar där i helgen. Alltid trevligt att ha nåt att titta på. Det fanns en och annan att vila ögonen på om man säger så... ;-)

Häromdagen kom jag på att jag skulle måla om på toaletten. Jag har en pytteliten toa med bara tvättställ och toalett. Idag gjorde jag slag i saken och köpte färg. "Sand" heter färgen och jo jag tror nog att det blev bra. Har målat och grejat ikväll och nu får det torka över natten innan jag kan fixa iordning igen. Liiite ovant då, eftersom jag haft lila väggar tidigare!

1 kommentar:

Jerry sa...

Vad är din känsla i djupet ang jobben? Vad vill du verkligen göra? Gå efter det hjärtat ditt säger dig... kram och lycka till!