2007-05-12

Ljuset i tunneln...

I torsdag fick jag klart att hojen äntligen var färdig att hämtas, sen hade det strulat till sig för när de provkörde den så hade de glömt att sätta dit passagerarsadeln så den blåste bort ;-) Men igår hämtade Tomas den åt mig, med en ny passagerarsadel på och nu står den i hans garage.

Dessutom verkar det lösa sig med jobb också i höst. Det kommer troligen att bli en heltidstjänst i Hudiksvalls Kommun i höst som jag har chans att få.

Ikväll är det matstafetten och jag och T ska fixa efterrätt. Allt är klart förutom att det ska dekoreras. Vi har fått veta vart vi ska åka och äta förrätt, men vi vet inte vilket mer par som kommer dit och vi vet inte var vi ska äta varmrätt. Kul idé, ser verkligen fram emot kvällen!

Åsså en liten lista:

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
//... doing an arts degree in English and history. I would have loved that.// Boken är: BOno on Bono (om och av sångaren i U2)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Pennfack och låda med en massa skräp i. Mitt skrivbord ser HEMSKT ut!

3. Vad var det senast du såg på tv?
Chocolat på tv igår kväll.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
13.25...*kollar* klockan var 13.59!

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Bilar som åker förbi på vägen.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Åkte från Ljusdal och hemåt för en halvtimme sedan ca... hade då fikat med Eva m.fl.

7. Vad hittade du på innan du började svara på den här frågorna?
Vattnade några penséer ute.

8. Vad har du på dej?
Jeans och en svart tunika.

9. Drömde du något i natt? I så fall vad?
Kommer inte ihåg.

10. När skrattade du senast?
När jag fikade för en timme sedan ca.

11. Vad finns i rummet där du är nu?
Skrivbord, dator, skrivare, 4 garderober med papper och pysselsaker bl.a, kontorsgrejor.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Näe inte vad jag minns...

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Lite knäppa frågor.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Chocolat på tv igår som jag redan skrivit ;-)

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Ny bil, ny motorcykel (kanske), renovera huset, fixa trädgården och så skulle jag resa!

16. Berätta något om dej själv som folk inte känner till.
Oj vad svårt... *funderar*
Ja det ska väl vara att jag har opererat bort min sköldkörtel då möjligen.

17. Om du kunde förändra en sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Världsfred.

18. Tycker du om att dansa?
Ja disco, men inte styrdans.

19. Georg Bush?
Inga kommentarer

20-21 Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Det blir inga men OM jag skulle fått barn så hade några förslag varit; Nisse, Leo om det var en pojke, Brita, Maja om det var en tös.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ja why not.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Äntligen!

1 kommentar:

Nelly sa...

Hej, hoppas ni hade en trevlig kväll och fick massa god mat.

Vilken jäkla otur du haft med dina fordon, nu har jag ju varken bil, MC eller ens körkort men ändå, det är ju minst sagt frustrerande när man ska få något fixat och det tar sån tid.

Sitter här och nästan somnar vid skärmen, har varit ute hela dan och det har gjort mig helt slut, men haft kul, fiskat med brorsonen mm.

Önskar dig en bra start på veckan som kommer !

/Nelly