2008-02-02

iPod

Igår badade jag i mitt badkar för första gången sedan jag upptäckte musen i min källare. Huuuuuu! Har varit så nojig att gå ner i källaren, men nu går jag ner utan (nästan) att vara helt stirrig. Musen är ju fångad för länge sen, men finns det en så kan det finnas flera tänker jag. Så nog kollade jag noga omkring mig innan jag kröp ner i det heta vattnet.

Idag lyckades jag radera all musik på min iPod förutom 5 låtar. Man lägger ju in musik via iTunes, och jag känner mig väldigt novis på det där. Idag har jag ägnat några timmar åt att fylla på med musik och talböcker. Herregud vad mycket plats det finns i iPoden, jag har 2 talböcker och flera hundra låtar, ändå har jag knappt använt 1/3 av utrymmet! Skulle behöva ett fodral av något slag till min iPod, så den inte blir repig. Någon som har tips på var det kan finnas?

Kände mig idag sugen på att åka på en liten fotoutflykt, men vädret var inte det bästa. Det får bli nästa helg kanske, när stormen Tekla, Helga, Doris eller vad hon hette har dragit bort!

Gustav hade sovit hos farmor i natt, så vi var och fikade på Finess idag. Det är så mysigt att ha barnen var för sig. Gustav blir 8 snart och Elin 5 i mars. Ibland tror jag de (särskilt Gustav) tycker det är skönt att få vara ensam med vuxna. Lite bortskämda blir de ju också. G och jag gick och kollade på döskalleprylar inne på Kardemumma (presentaffär) och det kändes bra när stack sin varma hand i min och ville ha lite närhet. Fasters hjärta klappar hårt för Gustav och Elin!

På måndag ska jag på magnetröntgen av knät. Äntligen! Nu håller jag tummarna för att doktorn kommer med ett bra besked efter att ha sett bilderna. Så det inte är nåt som inte går att åtgärda t.ex. Här hemma funkar knät ganska bra, förutom när jag ska kliva upp ur soffan, från en stol etc, eller när jag går uppför källartrappan. Då gör det ont. Värst är det när det är halt ute, känt är liksom svagt.... och särskilt i sidled så känns det att det inte hänger med riktigt.

Tjoho! Fick alla rätt på körkortstestet som jag hittade hos Linda!

Inga kommentarer: