2009-06-09

Droppfot

Kände redan igår att vänster fot var lite "off". Den hängde inte riktigt med liksom. Men efter promenaden runt Kyrksjön på söndag kväll så tänkte jag att "ja, det är väl ovanan att promenera, det var ju typ 5-6 år sen jag gick Kyrksjön runt sist". Men i morse så kändes det inge bättre. Skulle åka hoj till jobbet hade jag tänkt. Gick inge vidare det inte. När man lägger i ettan så trycker man neråt, inga problem. Övriga växlar så drar man växelpedalen uppåt. Funkade inte. Jag kan bara lyfta foten typ 2 cm innan det är stopp. Det känns ungefär som att jag har tandläkarbedövning i foten. Fick vända och ta bilen istället.

Nu har jag konsulterat sjuksköterskevänner, kollegor och sjukvårdrådgivningen. Så det blir akuten. Blodpropp i benet nämndes som ett alternativ. Hemska tanke!

Återkommer med mer info...

2 kommentarer:

angela sa...

Hoppas allt fixar sig! Kram!

Millan sa...

Men du...?
Vad var det??
*orolig*
Tänker på dig!
Kram!