2009-06-21

Midsommarhelgen 2009

Midsommarhelgen firades i Göteborg.
Åkte i torsdags morse kl 06.00 *gääääsp* från Ljusdal och D mötte mig på stationen vid 14-tiden. En supertrevlig helg har det varit . Vi har bott på lyxigt hotell och D har guidat mig runt i stan. Torsdag kväll var vi på Liseberg och vi testade en hel del där. Blev våt i Flume ride, skrämd i Gasten, fick fjärilar i magen i Balder och såg vacker utsikt från utsiktstornet bland annat. Vi (eller rättare sagt D) såg Kim Larsen vid frukosten på hotellet. Notera nu detta i era intresseböcker!
Sen tog han mig till ett riktigt Mekka, skivaffärerna "Bengans" samt "Andra Långgatans" där jag frossade i skivor. Fick med mig ett gäng hem, yeeehaaa!
Alla var värda de fjuttiga pengar de kostade, förutom möjligen en Nick Caveskiva, den blev jag lite besviken på, men måste nog lyssna lite mera på den kanske... Bilder från helgen finns i fotodagboken

Idag har jag

  • åkt hoj
  • fikat hos Annika S med Helén och Tina
  • tvättat
  • ätit kycklingkorv för första gången, ganska gott...
  • hittat ett getingbo i min trädgårdsgunga, huuuuu!
  • gjort rabarberpaj som jag glömde sockra så den blev sur som sjutton
  • läst bok och myst i min trädgårdsgunga (efter att getingboet tagits bort såklart)

Det var det hele... i morgon är det "back to the coalmine" igen... En vecka till semester!

7 kommentarer:

♥ Nina ♥ sa...

hoppla hoppla! =) Låter som en underbar helg de du!! ;)) ÄLSKA Göteborg! =)

Marion sa...

Å vad spännande, vem är D då? *skratt* ;-)

Sofia sa...

Håller med Nina ovan ;) Hehe.
Klockan är köpt på Claes Ohlsson för 98 kr. Inte illa va? :) Kram.

Emma sa...

Du måste berätta mer om denna D! Vi blir ju nyfikna förstår du väll! hehe

Renée sa...

Härliga bilder från Gbg MEN HALLÅ du lär väl ha tagit fler bilder ;-)
näeee inge smyyg nu - fram med bilder på er också inte bara fötter hehe
Kraam
R

Madde S sa...

Åh, ni hade det också mysigt i Göteborg =)

Vad jobbigt med getingbo, jag är skiträdd för getingar..blä..

Jag är sååå avis på din gunga, i framtiden ska jag köpa en jag med ;-)
Kram kram

anne sa...

åhåå, å vems är de lurviga benen? inte någon väninnas vad jag kan gissa iaf... ;)
roligt o spännande!
kram!
ps. synd att du inte messade från stationen, hade varit kul att ses även om en kortis. men det kanske blir fler gbg-resor...!?