2009-06-04

Ett år sedan op

Idag för exakt ett år sedan gjorde jag min Gastric bypass. Jag måste säga - även om det säkert låter klyschigt - att det är det bästa jag har gjort i hela mitt liv!
Jag mår så himla bra! Jag klarar att äta det mesta, jag känner mig lättare, finare och piggare än någonsin. Det är skitkul att handla kläder och jag orkar röra på mig.

I morse ställde jag mig på vågen för att dokumentera detta första år: Jag har gått ner 59,8 kg. Helt fantastiskt!

Såhär såg jag ut innan operationen:

Såhär ser jag ut idag:

Idag åkte jag och kollega K till Hudiksvall efter lunch för att göra mammografi. Usch, det är inte särskilt skönt att "toasta" tuttarna! Vi hann även med lite shopping. Jag köpte två tunikor på Indiska och ett par shorts på KappAhl.

Ikväll har det varit sommaravslutning med Gympaföreningen på Ljusdals Camping. Grillbuffé. Gott!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oooj!

Vilken förvandling!

Är det 60 kg på ett år?!?!?!?
Woww!!!
Att det här året har gått i raketfart känns dock lite otäckt.

det går bara snabbare och snabbare nu för tiden tycker jag!

Tjingeling!

Jullan sa...

Kan inte ens föreställa mig de förändringar som du måste ha gjort, ingen lätt sak att gå igenom. Måste vara otroligt härligt nu "efteråt" eller 60 kilo senare. Härligt!
Sedan en annan slutat röka så har man ju insett hur dåligt man mådde innan.

catja sa...

"toasta" tuttarna!!! Hahahahhaa underbart med ett rejält garv direkt på morgonen!

Minus sextio kg är banne mig något beundransvärt!

Ha en fin helg!

Jerry sa...

Jag lyfter på hatten och skickar en kram!

Anonym sa...

Grattis till en otrolig viktnedgång och hoppas att det gick bra med mammografin.
Själv svimmade jag på senaste mammografin och undrar fortfarande om jag blev hängande i tuttarna eller hur det gick till för jag vaknade upp på golvet :)
Man kan ju skratta åt det nu,men då var det så lagom kul !
Bitte
http://planeta.blogg.se

Millan sa...

Strongt gjort!
Du är jättefin!
Kram från Trollhättan!

Marion sa...

Wow, du är verkligen smal och ser så glad och nöjd ut. Bra jobbat Mia! Kramis