2009-06-09

Kusar

Usch vad jag har sovit dåligt i natt. Somnade säkert inte förrän efter två. Slumrade till först och drömde att en stor äcklig timmerkuse* (sån där som knastrar när man trampar på dom) kom och flög emot mig och landade någonstans på mig men jag kunde inte se den. PANIK! Drömmen gjorde att jag vaknade med ett ryck och sen var det tji omöjligt att somna om... typiskt.


Det börjar bli nedräkning nu, sista skolveckan för eleverna. Igår var jag nog på nedräkning jag med. Så seg så det var inte sant. Kollega K och jag hade planeringsdag, men ärligt talat så gjorde vi inte många knop. Satt mest och pratade om annat. Så blir det ibland.


Igår kväll donade jag här hemma. Oljade in bron - vilket jag skulle ha gjort för länge sen - oljade även in min hammock och lite andra grejor som ska stå ute i sommar. Usch vad solen och regnet förstör trämöbler. Nästa gång jag köper trädgårdsmöbler ska de INTE vara av trä. Jo om jag har tak såklart.



Fotodagboken är uppdaterad också. Med bl.a den här bilden. Är det verkligen jag? Sen råkar det vara ett räd bakom mig och trädets krona sticker ut utanför mitt hår så det ser ut som att jag har värsta kn---rufset!


* Timmerkuse = här i Hälsingland så säger vi "kuse" eller "kusar" om diverse insekter. Många höjer förvånat på ögonbrynen och tror att vi pratar om hästar, men icke sa Nicke... Äckliga är de också!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Hihi, det ser verkligen ut som värsta rufset ;) Trodde först det var vinden som "blåste upp" det :)
Kram.

Madde S sa...

Grattis! Tänk att du gått ner hela 60kg,bra jobbat!!!!
Så snygg du är i kort hår, men det tyckte jag redan när du jobbade på ungdomshemmet, kommer ihåg att jag blev skit sur när du sa att du skulle spara ut det eftersom jag då oxå hade kort hår..hehe.