2009-06-10

morr

om ni tycker att dagens text ser konstig ut så beror det kanske på att mitt tangentbord fått frispel. storbokstavknappen funkar inte. det går därför inte att skriva frågetecken, utropstecken osv. ja inte stor bokstav heller såklart. inga smileys kan man göra heller eftersom det inte funkar att skriva kolon. suck

jo jag var på akuten igår. supertrevlig läkare som även hade en aspirant med sig som visade sig vara samma läkare som skrev ut mig efter min gastric bypass ifjol. jonas hette han om jag inte minns fel. de konstaterade snabbt att jag har drabbats av - droppfot. antagligen har en nerv legat i kläm när jag sovit eller så har jag stött i den på något vis. det finns inget att göra mer än att ta det lugnt och att göra några övningar som jag fick av en sjukgymnast som jag också träffade igår. i värsta fall så kan det sitta i uppåt några månader. dubbelsuck

men nu ska vi tänka positivt här. det kommer att gå över på max en vecka
punkt slut

kom ju på igår att kawasakin borde funka att köra eftersom den har dubbelväxel - eller vad jag ska kalla det - dvs att man kan växla med hälen. så igår tog jag den till styrelsemöte i rengsjö. det fungerade alldeles utmärkt det.

hämtade igår ut mitt paket med träskor och gummistövlar och tänka sig, båda paren passade perfekt

nu intar jag soffan och vilar min fot en stund. säger natti natti

6 kommentarer:

Millan sa...

Vad skönt att du fick diagnos och hjälp!
Lycka till med tillfriskningen, eller hur man nu ska säga. :-)

Kram på dig!!

angela sa...

Åh va skönt att höra att det inte var "värre" iaf. Håller tummarna att det går över fort.
Hmm borde det inte vara dags för ett fika i det gröna snart.. eller ja iaf efter det behagat sluta regna isbitar då ;)

Mia sa...

Önskar dig ett snabbt tillfrisknande med fossingen. Man är ju rätt handfallen utan full funktion i kroppsdelarna. Själv har jag problem med smärta i fötter och vader om jag sitter ner en stund och efter jag sovit. Tar ca 3-4 min innan de vaknar till liv och fungerar!

Må gott...

catja sa...

Hej Mia,

Såhär löser du tillfälligt ditt problem med tangentbordet. Skriv sk. ascii-tecken. Se till att "NumLock" är påslaget och lättast är att använda högersidans nummertangenter. Gör sedan så här:
Håll in ALT och tryck in asciikoden för den bokstav du vill ha. Släpp ALT-knappen EFTER du slaget in numret! Vips en bokstav kommer. Comprende?
Här har du ett exempel på en sida med koderna för de olika tecknen du kan göra: -->
http://www.asciitable.com/
Du ska kika i kolumnen som heter DEC. Dvs
alt+77, alt+73, alt+65 ger namnet MIA i stora bokstäver.
Piece of cake va? ;)

Lycka till och fråga om du undrar över något.

/catja

Mia sa...

catja - tusen tack, men tyvärr verkar det som om ctrl- alt- och alt gr-knapparna också sagt goodbye, så det funkar inte ändå

trådlöst tangentbord - suck... eller dubbelsuck...

Anne sa...

Hej Mia.

Du som har erfarenhet av att semestra på hoj kanske kan ge mig lite råd och tips.Vi planerar att åka ner till helsingborg i sommar.Brukar ni förboka boende eller tar ni något ni hittar spontant? B&B finns ju lite överallt och vandrarhem.Tält är jag tveksam till :).

Kramar