2007-04-03

Premiärtur

Jag har ju totalt missat att skriva att jag har tagit premiärturen för 2007 på nya hojen. Ja premiärturen på vilken hoj som helst förresten, jag brukar inte åka så här tidigt. Men nu var det ju lite spännande att testa nyförvärvet. I söndags åkte Tomas och jag till Hudiksvall. Det var riktigt riktigt kul! Oj vad ovant det var. Jag har ju åkt glidare i alla år jag åkt hoj och att nu sitta på en sporthoj kändes väldigt annorlunda. På Kawasakin så brukar jag max köra runt 110 km/h, men oftast ca 100. På den här kändes det knappt att köra 140km/h, farligt farligt!

Måste verkligen träna på att bromsa, det är helt annorlunda motför Kawan, där händer inte mycket när man trycker in bromshandtaget.

Nu vill jag ännu mer att det ska bli vår! :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

ojoj! verkar farligt med nya hojen! ;-)
allt väl? var länge sen vi "snicksnackade".
ha det!

Anonym sa...

Hej va skoj med ny hoj.....ja själv har jag ju en gammal....men den startade jag upp igår.....nu ska jag bara fixa en plats som den kan stå på så att jag använder den lite mera.//Ylva

Anonym sa...

Håller med, det låter farligt med den där motorcykeln du har köpt. Var rädd om dig!