2007-06-03

Bestämt mig

Det verkar som om luften gick ur mig när stressen angående jobbet släppte. I torsdags ringde jag min chef i Hudiksvall och tackade nej till erbjudandet om 100% tjänst. Det var inget lätt och självklart beslut. Jag har ett fullkladdat papper på jobbet med för- och nackdelar när det gäller båda tjänsterna. Jag valde alltså att fortsätta precis som jag har det nu. 50% i Ljusdals kommun och 40% i Hudik. Min förhoppning är att vi får mer resurser i Ljusdal vårterminen -08 och då kan jag gå upp i tid.

Torsdag kväll var jag helt slut. Har haft så mycket att fundera på. Somnade med en bok klockan 17 och sov till 21. Skönt var det!

Igår var det hojåkning för hela slanten. Åkte hemifrån vid 9 på morgonen och var inte hemma förrän sent på kvällen. Vi var till Touringbutiken i Dalarna. Det jag skulle ha var såklart slut :-( men jag har beställt det i alla fall och hoppas att det blir bra med en tankväska till Triumphen.

En del människor verkar störa sig på att jag har köpt en till motorcykel. Jag ser reaktioner när folk frågar "har du bytt bort Kawasakin" när jag kommer på Triumphen och jag svarar "nä jag har köpt en till hoj". Höjda ögonbryn och förvånad blick och en del slänger t.o.m ur sig nån kommentar typ "jaha, har du vunnit på Lotto?". Men va fan, folk ska väl ändå skita i om jag har en, två eller tio hojar?!? Blir så trött på sånt där...

Idag har jag varit barnvakt och änglarna Gustav och Elin har varit här. Vi har varit ute hela eftermiddagen och pysslat här ute. Blev lite förvånad när jag märkte att Gustav är jätteintresserad av att hjälpa till att plantera blommor och sånt. Duktig är han också. Elin tyckte det var roligare att gå och klippa gräs med en sax ;-).

3 kommentarer:

Jerry sa...

Folk är så avundsjuka. Trött är bara förnamnet.
Skönt att du kommit till beslut. Brukar kännas bra efteråt.

Anonym sa...

BRA att du kom fram till ett beslut. Hoppas att du får ro nu. :-) BTW är jag inte säker på att folk enbart frågar för att de är avundsjuka. En del har lite trångt synfält när det gäller vad man "får" och "kan" och vad som är "lämpligt". Det KAN vara så att de själva skulle vilja ha två hojar men tidigare inte ens har tänkt tanken att det är möjligt. Jag har tre bilar. De flesta svenskar har något intresse som de är beredda att lägga pengar på och pekar man ditåt vet de själva genast vad som är deras andra hoj eller tredje bil.

Anonym sa...

mäh! var du i dalarna samma dag som vi var där!!! hade vi vetat det hade vi kanske kunnat säga hej till varann!
vi var ju på antony i dalhalla och åkte förbi touringbutiken på vägen hem.