2007-06-25

Sommar i P1

Jag lyssnade på Lundells program på webben igår kväll, han var väl sådär tyckte jag. Men han sa något tänkvärt; Ibland måste man komma ikapp sig själv, om man vågar... Ja vågar man det tro?

Och jodå, det fungerade utmärkt att ladda ner "Sommarprat" i mp3-format till datorn och sen lägga in det i min mobil. Tyvärr får man då inte med musiken sommarprataren har valt, vilket ju är en del av tjusningen tycker jag.
Idag lyssnade jag således på Mark Levengoods program när jag satt på hojen på väg till Gävle. Om någon sett eller hört mig där inne i hjälmen så skulle de nog ha undrat... jag skrattade högt flera gånger!

Han har så roliga liknelser Mark. T.ex så sa han såhär:
"Många undrar om jag aldrig blir arg, jodå jag blir arg. Jag blir också väldigt irriterad, tex på barn som spelar blockflöjt, för det låter så vidrigt. Sen blir jag irriterad på marsvin, som är såna poänglösa djur. De sitter bara och är rädda och tuggar på ett blad, sen får de diarre och dör."

4 kommentarer:

Jerry sa...

Ja, vågar man komma i kapp sig själv?
Handlar det inte om att man måste? För att inte bli sjuk eller få andra problem?
Så tror jag att det är i alla fall...

Anonym sa...

Hur kommer man i kapp sig själv?

Anonym sa...

Svar till Catja:

Jadu, för att komma ikapp sig själv behöver man nog en stor dos självinsikt och lite mod kanske.

Kanske att jobba med sig själv... är jag en sån människa som jag vill vara?

Anonym sa...

Vilken härlig Mark!

Jag brukar också lyssna på Sommar i P1, ganska givande och rofyllt på nåt sätt...

Trevlig sommar Mia!