2007-06-07

Examen

Idag var det näst sista dagen för "mina" elever i Järvsö innan det är skolavslutning. I morgon är det traditionellt firande i Järvsö Kyrka innan sommarlovet tar över.

Eleverna hade idag ordnat något som kallas "Stjärngala" och det innebär att de utser "årets kompis", "årets idrottskille/tjej" osv.. Mer eller mindre seriöst. Men en sak kan jag i alla fall säga, de var jätteduktiga när det gällde allt praktiskt. Ingenting klickade. De spelade musik när de som skulle läsa upp nomineringen gick ut på scenen osv...

Minns ni er skolavslutning i nian?
Jag har ett svagt minne av att man kände sig jättestor för nu skulle man ju minsann börja på gymansiet, samtidigt som det var så oerhört sorgligt att skiljas från klasskamraterna som jag gått med i nio år. Snyft snyft...

Jag är så himla lättrörd, så i morgon när tonerna till "Den blomstertid nu kommer" börjar spelas så får nog jag titta i taket och kolla in målningar och sånt. ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

När jag slutade 9:an så låg jag hemma, grinade och kved av mensvärk. Kom därför, försent och rödgråten till skolan. Alla kramade mig och sa: "Vi kommer att ses igen, du behöver inte vara ledsen". I mitt stilla sinne tänkte jag: "Jo, varje månad kommer vi ses igen, mensvärken och jag".

Det var en fin dag dock. Å på kvällen var mensvärken borta och vi kunde parta loss.

kram