2007-06-27

Hemmafixare?!?

Dagen idag började som skit. Jag körde igång diskmaskinen...
Det hör till saken att jag tycker att det är ganska trevligt att diska, så jag diskar en del för hand och kör således inte maskinen särskilt ofta. Medan maskinen gick så jobbade jag lite, satt vid datorn och pulade med en broschyr inför höstens prao. När jag kom in i köket så var det en stor pöl framför diskmaskinen. Shit!

Jag är väl inte helt tappad bakom en vagn så jag stängde av vattnet och försökte förgäves dra fram diskmaskinen för att felsöka... hrrrmmm försöka hitta nåt fel i alla fall. Jag lyckades inte ens dra fram maskinhelvetet! Då gjorde jag som jag brukar. Jag låtsas inte se diskmaskinen, för då är ju problemet löst liksom... *trumvirvel*

Men så ikväll hade jag sån tur så en händig karl dök upp som på beställning och vips så var maskinen framdragen, felet hittat och slangen som läckte var bortskruvad. Oj oj oj... I morgon är det jag som åker o köper en ny slang. Jag kan ju knata in lite nonchalant på köksbutiken och ge sken av att jag hemmafixat lite på egen hand, då blir de nog imponerade!

I morgon är sista dagen jag jobbar, sedan är det fem veckors semester! I morgon eftermiddag tänkte jag dessutom sluta tidigare och vara barnvakt å älsklingarna Gustav och Elin. Kan man få en bättre start på semestern???

1 kommentar:

Jerry sa...

Var får man tag på sådana karlar? Något tips? ;-)