2007-06-24

Skogens konung

Idag hade jag kunnat köra på en älg om det velat sig illa. Vi var ute och hojade, jag körde först... plötsligt ser jag i ögonvrån att något rör sig typ 10-15 meter ifrån mig. Det stod en älg i diket! Den syntes inte för den var i samma färg som alla stenar. Älgen fick bråttom iväg när vi pluttrade förbi och drog till skogs. Den hade ju lika väl kunnat ta sin flykt ut på vägen rakt in i mig. Skönt att det gick bra!

En vecka kvar innan det är dags för fem veckors semester. Det går lite på halvfart nu måste jag säga. Har inte särskilt mycket att göra på jobbet, mest att rensa ut gammalt material osv. I morgon ska jag jobba hemifrån och försöka göra klart en broschyr jag håller på med och som ska på tryck.

Ikväll läste jag ut boken "Luftslottet som sprängdes". Sista boken i serien av Stieg Larsson. Mycket bra böcker, rekommenderas! Jag tycker nästan att jag känner Lisbet Sahlander på nåt sätt, ja jag kan nästan se henne framför mig...

Inga kommentarer: