2007-06-19

Sommarpratarna...

... är nu klara. Jag brukar alltid ha ambitionen att försöka lyssna om jag är nära en radio. Ibland glömmer jag bort det. Vissa lockar ju mer än andra också om man säger så. De här skulle jag vilja lyssna på (de med fet stil vill jag absolut inte missa!):

JUNI
23 Ulf Lundell - musiker, författare, konstnär
24 Mark Levengood - programledare, skriftställare


JULI
4 Filip Hammar – programledare, journalist och Fredrik Wikingsson - programledare, journalist
6 Per ”Plura” Jonsson - artist, musiker, bloggare
7 Anja Pärson - alpin skidåkare
9 Lars-Åke ”Babsan” Wilhelmsson - klädskapare, artist
14 Michael Nyqvist - skådespelare
17 Camilla Läckberg - deckarförfattare
21 Peter Settman - programledare, producent
22 Erland Josephson - skådespelare, författare
23 Mia Törnblom – föreläsare, författare
27 Magdalena Graaf – föreläsare, författare
29 Lena Olin – skådespelerska, bosatt i USA

AUGUSTI
3 Mona Sahlin – partiordförande (s)
4 Paolo Roberto – f.d proffsboxare, föreläsare, programledare
5 Maud Adams – skådespelerska, företagare
7 Renata Chlumska - professionell äventyrare, föreläsare
12 Christer Fuglesang - astronaut
18 Lena Endre - skådespelerska

2 kommentarer:

Anonym sa...

paolo roberto??? varför?

Anonym sa...

Tja, vill se (höra) om han är så som jag tror att han är, dvs lite dryg och kaxig. Man kan ändra uppfattning rätt snabbt ibland av att lyssna på Sommar. Jag lyssnade på Maud Olofsson -05 och hon blev en helt annan människa efter det!