2007-07-07

Äckliga djur

Måste berätta nåt vidrigt:
I onsdags var vi ute och åkte hoj och efter att ha kört i en kort regnskur så stannade vi för att sträcka på benen lite strax utanför en by som heter Växbo. När jag klev av så tänkte jag "vad det luktar illa här". Tänkte inte mer på det...

Vi stod där och småpratade lite tills S-O plötsligt säger "titta på marken"... jag tittade ner och ser att liksom hela asfalten rör sig.

Det var grodor, små små små grodor... typ 2 cm stora... tusentals... över hela vägen, parkeringen och gräsmattan. Fy fan så äckligt! Det var en damm där vi stannade och de kom säkert därifrån. Jag lyfte på skon och såg att jag trampat i hjäl typ 3-4 stycken och det satt flera döda på däcken på motorcykeln. Undrar vart de stackars grodorna var på väg?

Vi fick bråttom därifrån kan jag lova!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som värsta mardrömmen!!!

Pingolina sa...

Har varit med om nåt liknande. Bodde på ett ställe ett tag där det var massor med grodor...rena massakern på vägen och jag lyckades oxå trampa ihjäl nägra stackare...huva!

Kram

Anonym sa...

Amen fyyy vad äckligt!!

Anonym sa...

Nämen urk... bildbevis? Fanns det sådant? Hade vart kul att se. Kram