2007-07-27

Soptipp

Det är så eftersatt här hemma!
Jag har inte dammsugit på typ 3 veckor, det ligger grejor överallt, gräset är långt, tvätten borde strykas, blommorna slokar. Allt detta eftersom jag i princip bara är hem och vänder och drar iväg igen, åker hoj hoj hoj...

Nu på morgonen har jag i alla fall klippt gräsmattan samt klippt bort lite ja vad kallas det tro. Typ rotskott eller nåt? Ja alltså det kommer antydan till små träd lite här och där. Oftast vid husväggar eller runt staketet. Jag köpte en sorts "sax" eller vad det kan kallas igår så nu har jag fixat det. En sak till att stryka från att-göra-listan! Jo och så har jag städat undan efter senaste pelletsleveransen också. Ja det var väl typ i mars-april de var här, det blir ju MASSOR av pellets som rinner ut när de tar bort den där slangen, och det blir MASSOR av pelletsdamm också. Fulla trappan ner till källaren på baksidan. Nu är det fixat, skönt som bara den. Jaha, ska man dra fram snabeldraken också kanske och få bort lite dammråttor?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snabeldraken *asgarv*

Anonym sa...

Hej Mia!! vet du? Nu har vi Köpt en hoj och Robban har fixat körkortet under semestern. Vi åker så fort tillfälle ges. Det blev en Yamaha Dragstar 1100 classic. han fick kotet i torsdags och vi köpte hoj samma dag. SÅ UNDERBART roligt.
Lite träningsvärk i rövva får man stå ut med eller träsmak mera. Kram på dig. Just nu regnar et här men sen om det skiner upp ska vi ut!!