2007-07-20

Fikaställen

Tre veckor av min semester har gått.... suck!

Igår var jag till Hudiksvalls sjukhus och Öron-näsa-halskliniken för femtielfte gången. Jag har svamp i örat för hundrafemtielftegången. Som tur var så hade jag lite droppar kvar sedan sista följetongen i april så jag hade lyckats stoppa det hela. Tur det, vill inte ha inflammation i öronen för tvåhundrafemtielftegången!

Igår var vi ut och åkte hoj, vägen vi hade tänkt åka var det vägarbete på så vi tog en annan rutt och hamnade på Mellankvarns Café i Delsbo. Mycket trevligt. En gammal kvarn som de håller på att restaurera. De har gjort ett litet café som har öppet över sommaren. Dit åker jag definitivt igen!

Vi brukar säga att är det något som vi knuttar gillar att göra så är det att fika! Vart man än ska åka så vill man ju liksom avnjuta något smaskigt.... mat eller fika. Så vi gynnar verkligen näringsställena runt om i landskapet. Jag kom just på att vi borde faktiskt få något sorts vip-kort med rabatt på fikat. Ja så vi har råd att fika ännu mera liksom! ;-)
Undrar om det är för att vi gillar att fika som många knuttar är lite runda om midjan???

Just nu är min favvocafélista enligt följande:
1. Majas Café Rengsjö
2. Huller om buller, Ljusdal
3. Lincafét, Järvsö
4. Mellankvarn, Delsbo
5. Trädgårdscafét, Ljusdal

Skriv upp detta nu i era intresseböcker!

Inga kommentarer: