2007-07-05

Snart har min första semestervecka gått. Tur att jag har fem kvar! ;-)

I söndags åkte jag, Lotta, Ann-Louise och Ingela till Åland på en klassisk 24-timmarskryssning. Det var riktigt trevligt. Hann med att läsa ut en bok på bussen dit och hem, det var superdupergod mat, handlade lite i tax-free också, mest godis åt brorsbarnen samt en likör åt mig själv.

När det gäller utelivet så var det väl sådär... jag är ingen diggare av dansbandsmusik, och när det visade sig att vi satt oss i "smokers corner" och höll på att bli förpestade så förflyttade vi oss lite illvasst till puben istället.

Där kördes "Köppebärsvisan" och Sven-Ingvars alla godingar, suck... men det var kul att kolla på folk i alla fall!

Vi satt uppe på däck på hemresan och det blåste kraftigt så man kände ju inte att solen tog så mycket som den gjorde...

Där satt de flesta av båtens passagerare och det var nog den mest brokiga samling foppa-skor jag någonsin skådat. Det var snyggbrallor på killar ihop med neonrosa foppa-skor bland annat. Finns det något fulare? Jag menar, till snyggbrallor har man bara inte foppa-skor i min värld i alla fall!

Hm... min bond-bränna (se bild) går inte av för hackor! Idag är det torsdag och det svider fortfarande rätt skapligt i skinnet...

Igår var jag så duktig och åkte till gymet utan sällskap. Har så svårt att ta mig dit om jag inte har nån som puschar på. Men nu jädrar. Ska dit i morgon igen!

Sen har det hänt tråkigheter. Uffe och Susanne ska separera och jag hoppas hoppas verkligen att det inte blir en massa tråkigheter som drabbar Gustav och Elin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trist :(. Men att vara faster och syster är en viktig och stöttande uppgift i jobbiga situationer. Vi behövs!
Kram och trevlig helg!

isach sa...

Aj! Vilken bondbränna! Salamibränna sa min pappa när jag brände mig i Dannmark när jag var liten och blev lika röd/vit som en dansk salami.

Anonym sa...

Vad innebär snyggbrallor?