2007-08-26

Byta bil...

Det här blir ett långt inlägg och med mycket bilbilder, så den som inte är intresserad kan ju surfa vidare.

Jag har fått "byta bil" på hjärnan, jag är sååå sugen! Jag har en likadan som den på bilden. Min bil är fem år och har fungerat prickfritt hela tiden. Den har gått nästan 12.000 mil.

När jag köpte den hade jag haft en Nissan Almera (se bilden) i 2-3 år och skulle köpa en större bil med dieselmotor hade jag bestämt. Min Nissan hade gått som en klocka, men det var dags för en större och säkrare bil. Jag åkte runt till Ljusdals bilhandlare och kollade läget och till slut hade jag Toyota Avensis och VW Passat kvar. Jag kände mer för Passaten även om den var dyrare, så jag slog till och köpte den. Jag fick rådet att kosta på extra och ta 4-hjulsdrift och det har jag aldrig ångrat! Nu är det dags att byta, självklart ligger VW Passat högt upp på önskelistan.



Men det är klart, om plånboken vore jättetjock av tusenlappar så skulle jag kunna tänka mig en sån här; Nissan Murano. Grymt snygg och fräck!










Eller kanske den här skulle vara snygg på min gård; en snygg svart BMW. Grannarna skulle tro att jag hade varit med i Postkodmiljonären, bergis!








Men en sån här skulle jag aldrig vilja ha!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi köpte en Peugeot 207. Jättefin tycker jag, men den är ju rätt liten :)

Har inte körkort än... men ska försöka ta ett snart. Så fort länsstyrelsen får för sig att titta igenom vår ansökan om övningskörning och handledare.. suck.. de är långsamma! Vi har väntat i 10 veckor nu...

Anonym sa...

Hej Mia, Cissi från Piteå här!
Mitt tips är en ny VW Passat, vi köpte en i vinter(svart med fyrahjulsdrift och sportsäten!) Grymt snygg och skön att köra.
Hoppas att allt är bra med dig. Tittar in någon gång då och då på din sida. Jag jobbar nu på grundskolan efter ett år på gymnasiet. I övrigt är allt toppen med mig!

Kram

Mia sa...

Cissi:
Jaa va kul att du kikar här ibland. Jag har tappat bort din mailadress, kan du skicka?

Det lutar åt en Passat, skulle också vilja ha en svart, men det är opraktiskt och jag är INTE duktig på att hålla efter bilen när det gäller tvätt och sånt...

Linda:
10 veckor!?! Då måste väl ändå nåt ha hänt??? Ring och var lite irriterad så ordnar det sig kanske... hehe

Anonym sa...

Nja.. jag hade tydligen fel.. 8,5 vecka har vi väntat nu. Och tydligen är deras handläggningstid ca 8 veckor! Grrrr... så jäkla sega! Tydligen är det värst här hos länsstyrelsen i stockholm pga det nya med vägtullarna (igen).

Anonym sa...

Jag tycker du borde spana in någon Skoda. Inte att förakta längre. Jag köpte ny i fredags. En 06:as Fabia. Kanske liten, men det finns ju så många fler och du får mycket bil för pengarna. Mamma har en 06:as Oktavia med extra allt. Den är snygg och sjukt skön att köra!

Anonym sa...

Jag vill också ha en ny bil, har en Volvo S80 idag och har alltid förutom första bilen som var en Opel Ascona haft Volvo. Men nu skulle jag vilja byta och skaffa en Toyota Prius - Miljöbil som går på bensin och el. Inte för att slippa tullarna här i Sthlm utan mer för att få ner bensin kostnaden och tänka lite på miljön.