2007-08-15

Det går framåt...

...nu har jag börjat köra bil också. Har inte velat göra det "utifall-att" jag inte kan t.ex bromsa. Ja det vore ju lite pinsamt att försöka bortförklara sig om man kör in i kyrkogårdsmuren t.ex. Den ligger bra till att kunna köra in i på min färd hemifrån mot metropolen Ljusdal. Vad skulle jag skylla på? "jo se konstapeln, jag har varit konvalescent efter en incident med min motorcykel serru".

Igår fick jag ett rätt otrevligt mail från en förälder. Föräldern i fråga ifrågasatte skarpt min kompetens. Det hör till saken att problemet som var aktuellt inte var mitt bord överhuvudtaget. Så jag ringde och sa det. Ring NN istället, tack å hej. Nädå, jag var riktigt trevlig faktiskt, men det var inte trevligt att läsa mailet. Inte alls. Tänk om folk kunde ta reda på hur det ligger till innan de skickar såna där mail. Suck!

Jag borde verkligen städa mitt skrivbord. Om ni skulle se hur stökigt det är så skulle ni dö. Det är knappt någon plats kvar att lägga saker på. Ja en penna får plats, men absolut inte ett kollegieblock. Jag har ett STORT skrivbord, så då kan ni räkna ut hur mycket saker det är på det. Det var mitt projekt i julas när jag var långledig, då skulle jag städa skrivbordet bestämde jag. Undrar vilken jul det var jag menade?!?

Men jag har ingen lust, så det får vara stökigt ett tag till. Faktiskt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får väl bromsa med kryckan när du kör bil, hälsa Kommisarien det.

Ang städning och andra "måsten" så har de en förmåga att glömmas bort rätt snabbt ;-)