2007-08-09

Mrs Invalido

Jaha, då har det gått några dagar som jag tillbringat mer eller mindre som invalid. Nä det var väl en lätt överdrift kanske, men det känns som att jag är ganska orörlig. Jag hasar mig på toaletten på morgonen, gruvar mig några sekunder för att försöka sätta mig på toa, sen är jag så illa tvungen. Det är inte lätt kan jag säga. Sen käkar jag frukost och efter det bosätter jag mig vid mitt lilla bord ute på bron. Har en kasse med det nödvändigaste som jag släpar med mig. Det nödvändigaste är: dagens lokaltidning, bärbar hemtelefon, mobilen, penna, några veckotidningar, boken jag håller på med nu samt en flaska vatten.

Igår duschade jag för första gången sedan i söndags, urk! Eller jag badade, lättare att krypa ner i badkaret än att stå och vingla på ett ben i en halkig duschkabin. Hur jag sen ska ta mig ur kabinen vete sjutton, hur jag än bär mig åt så måste jag ju stödja på det onda benet. Det är en stor nackdel att ha duschen i källaren såna här gånger kan jag säga!

Dagarna går saaaaaktaaa och jag märker ingen som helst förbättring i knäet, tvärtom. I förrgår låg jag säkert en timme och försökte ignorera den molande värken i knät innan jag somnade. Igår laddade jag med lite värktabletter och då gick det bättre att sova.

En stor fråga återstår; är det så mycket skador på hojen så det blir försäkringssak? Jag har 3.000 i självrisk, men bara hjälmen kostar 2.000 (den är jätterepig) och den köpte jag för en månad sedan. Hm, måste kolla upp lite om det är värt det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare, hoppas knät fort blir bra! Just i sådana här situationer är det så träligt att vara ensam. Har själv varit med om liknande. Skickar en krya på dig kram.

Anonym sa...

Godmorgon! Stackars dig. Vilken tur att du körde så lugnt. Hoppas nu att knät läker snabbt så du hinner åka lite till ;). För jag anar mig till att du vill hinna ut igen. Hjälm frisyr kommer jag att ha hela denna helgen. Även på Gävle city festen =). Vi ska åka hela helgen. Lite skraj är jag för vurpor men Robban kör lugnt vilket i sig inte är nån garanti.

Sköt om dig,krya på dig och jag håller tummarna för snabb läkning.
Kram /Anne

Anonym sa...

Tråkigt, tråkigt! Hoppas knät blir bra och att det går bra med bågen!

Förresten, ett ume tips. Det har öppnat en pärlshop i MVG nu... ;)