2007-08-21

Nu jädrar...

... i min lilla låda!

Ni som är trött på att läsa om sjukdomar kan scrolla ner till texten som anger att sjukdomssnacket är över ;-)

Jo, ni som hängt med här ett tag vet att jag haft väldiga problem med öroninflammationer och svamp (!) i öronen. Nu är det dags igen. Inte nog med att man är lite halvinvalid med ett ont knä och stapplar sig fram på kryckor.

I söndags började det göra rejält ont i höger öra. Jag känner direkt igen symptomen och vet att jag har fått öroninflammation. Vet också av gammal erfarenhet att det brukar sluta i att det värker hål på trumhinnan. Jättekul liksom. Jag ringde Öron-Näsa-Hals i Hudik men det var upptaget där under telefontiden igår, så först idag fick jag tag på dem. Som tur är så fick jag en tid i morgon. Jag måste kolla om det går att göra någon undersökning på VARFÖR jag får detta om och om igen. Jag menar, jag har inte badat en enda gång i sommar så det är ju inte fukt. Något annat kan jag inte komma på. Jag har redan frågat doktorn om det kan vara mc-åkningen, typ "drag i hjälmen" men det säger han att det inte är.

Ja och knät då? Ja det har stått stilla ett tag nu. Det går bra att stödja på benet korta perioder, men jag kan fortfarande inte räta ut det riktigt, och det gör ont när jag går i trappor. Jag är sjukskriven t.o.m i morgon så på torsdag tänkte jag mjukstarta lite. Har ledig dag på fredag, så det ska nog gå bra. (jag är ledig varannan fredag)

Slutpratat om sjukdomar här

Det har varit lite si och så med produktionen i mitt växthus i år. Jag har två gurk- och tre tomatplantor. Jag har än inte plockat in en enda grönsak! I morse såg jag att det är två gurkor som snart är klara att plockas, en tomat är lite sådär orange så snart så. Det är så gott med "hemtomater" tycker jag. Ja gurka också förstås, men egentligen så är ju gurka ganska smaklöst. Det är mest vatten ju. Elin och Gustav älskar gurka och de ska vara här i morgon kväll, så vi plockar kanske in dem då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jisses, är du förföljd av sjukdomar? Inte kul alls...

Jag har liknande Ecco skor som du har köpt, de är superbra!