2007-08-03

Trevlig fredag

Trevligt folk hemma på middag ikväll. Tre ganska nyvunna mc-kompisar som jag trivs ihop med. Jag gjorde två pajer, dels ädelostpaj med skinka och så en jättegod laxpaj med ostkuber, broccoli och lite annat, rekommenderas! Receptet finns här för den som är intresserad. Lite vin blev det också och nu är det mörkare på kvällen så det går att tända ljus och mysa, I love it!

Visst är det väl fascinerande hur olika vi människor är? Jag menar vi är ju olika när det gäller det mesta. Bara att åka och fika kan ju bli problematiskt. När vi är ute och åker hoj t.ex, då hör det till att vi ska fika nån gång under färden. Nån tycker kanske att "vi stannar o tar en kopp kaffe på Statoil". Men jag är lite kräsen när det gäller fika. Ska jag fika och då menar jag gofika, då duger inte plastinlindade delicatogodbitar, näe då ska det helst vara hembakt och gärna med ett bra sortiment. Helst ska det också gå att beställa latte, cappuccino etc. Ja nu menar jag inte att jag kanske beställer en latte, men möjligheten finns i alla fall.

Vad tycker ni som läser här om att fika, har det betydelse vart man fikar och vad de har för utbud??? Vad tycker ni om att fika för något? Själv gillar jag krämbullar rätt bra... en vanlig kanel- eller kardemummabulle går också bra och chokladcookies är gott... men bara om det är ljus deg i kakan. jag gillar inte mörka kakor som smakar choklad! ;-)

5 kommentarer:

Pingolina sa...

Tycker nog som du...stort utbud och ett mysigt ställe vill jag ha.
Jag tar gärna en latte och är lite svag för chokladiga saker...biskvier, myrstackar och krokantrullar eller vad det heter är smaskens. Härom dagen testade jag iskaffe och det var gott till en macka med brieost och salami.

Kram, Anna

Anonym sa...

Franska våfflor är gott, och wienerbröd. Allt som är frasigt gillar jag! :-)

isach sa...

Åh, jag vill ha te och en riktigt smarrig kanelbulle (stor!). Eller en stor god ostmacka. Absolut inte på en bensinmack utan på ett café som gärna får ligga i anknytning till något sevärt.
Men om jag är ute och åker från punkt a till punkt b så funkar kaffe i pappersmugg och en delicatoboll aldeles utmärkt, men att kalla det fika gör jag inte, snarare färdbränsle.

Anonym sa...

Fika skall intas på ett riktigt kondis, med hembakt bröd. Inget delicatotjafs, men håller med Isach, sånt går bra när man ska snabbfika.

Statoil har goda bullar faktiskt!

Anonym sa...

Jag fikar gärna med en god macka och en kopp kaffe med mjölk.. när det gäller sötsaker så gillar jag bland annat kladdkaka. Mums!