2007-08-11

Rapport från en sjukstuga

Igår var min mamma här och man skulle kunna tro att hon jobbade åt hemtjänsten. Det är lite svårt för mig att göra vissa hushållsbestyr nu när jag vinglar på kryckor. Diska klarar jag, slänga i en tvättmaskin likaså. Men att hänga tvätt, eller laga mat är jobbigt.
Mamma dammsög åt mig, hängde tvätt, skottade pellets och fixade lite annat. Vilken tur att jag har en toppenmamma!

Idag har jag varit på behandling av mitt knä. Det är min snälla kompis Kent som har en bekant som brukar behandla bandylaget här i Ljusdal och verkar vara duktig och bra på idrottsskador. Han har nån mackapär som sänder ut infraröttljus, den har han använt på mitt knä idag. Jag har inte kunnat ha benet rakt alls, men nu klarar jag nästan det, så det var effektiv behandling kan man säga! Han upptäckte också att min vadmuskel var stenhård, så den masserade han, och jag har även en sträckning i lårmuskeln. Det känns bättre nu i alla fall och det är ju huvudsaken!

2 kommentarer:

Pingolina sa...

Låter jobbigt det där!
Hoppas det snabbt går framåt nu så du kan röra dej fritt igen!

Anonym sa...

Va gullig din mamma är :) Kram.