2011-01-30

30-dagarsutmaning - dag 18 - MIn favoritfödelsedag

Jag kan faktiskt inte erinra mig att någon av mina 46 födelsedagar har varit något som jag minns extra väl.

Jag fyller år på nyårsdagen. Ni hajjar. Dagen efter nyårsafton. Uuuuh!

Oj oj oj vad många födelsedagar man har varit seg och bakis. Ja inte de senaste 15 åren, men i mina unga år. Min mormor och morfar var väl ovänner eller hur man förklarar, så min morfar brukade ofta dyka upp som gubben i lådan ganska tidigt på dagen för att undvika att stöta på mormor. Det var inte särskilt roligt när dörrklockan plingade klockan 11 dagen efter en riktig helkväll.

När jag var liten så tyckte jag att det var perfekt att fylla år bara en vecka efter julafton. Det blev MYCKET paket på en gång liksom. Sen var det ju mindre roligt att det dröjde ett helt år tills nästa gång. Mina släktingar tyckte nog lite synd om mig, så när lillebror Uffe fyllde år i mars, brukade även jag få något litet paket.

Min 30-årsdag firades på nyårsaftonen 1994 i sus och dus på "BP" i Färila. På den tiden var jag en riktig partypingla. Det var en massa mc-kompisar som sjöng för mig på restaurangen och jag blev rätt packad.

40-årsdagen. Vi var hemma hos Kerstin Öhlén på nyårsaftonen och jag ville vara fräsch dagen efter på själva födelsedagen, så jag tror att jag var spiknykter och åkte hem på natten om jag inte minns fel. Det var här jag hade börjat få kontakt med D och jag minns att jag blev så glad över ett sms från honom strax efter tolvslaget.

Ja jisses. Många födelsedagar har jag kvar förhoppningsvis

Inga kommentarer: