2011-01-12

Fördomar

Igår fick verkligen mina fördomar sig en knuff.
På skolan i Bollnäs där jag går har jag just nu samtal med treorna inför deras framtid. Det kan röra sig om jobb, vidarestudier etc. De har bokat tider och avlöser varandra i en strid ström. Det är flest killar på skolan. Igår dyker en biffig kille upp, tight tröja, solariebrun, tatueringar här och där, ringar i öronen, flashig frisyr. Ja han såg allmänt cool och tuff ut.
Vi pratade framtid. Han vill bli apotekare.
Hihi. Det hade jag aldrig kunnat tänka mig.
Åh, vilken gullig och trevlig kille han var dessutom.

Idag satte jag upp lappar i niornas klassrum i Järvsö. En halvtimme senare var alla tider uppbokade! Så i morgon 8.30 börjar jag med vägledningssamtalen inför gymnasievalet.
Tre veckor framåt är det föräldramöten på alla skolor, måste förbereda Powerpoint till det...

Inga kommentarer: