2011-01-17

Snöskottning

Igår när jag satt framför tv:n så brakade det till ute någonstans!
Jag fick panik, för två år sedan så rasade ju nästan mitt brotak ner pga all snö, så ni kan nog förstå paniken. "Händer det igen" liksom? Så idag passade jag på att sluta lite tidigt eftersom eleverna på friskolan inte hade lust att prata med mig på eftermiddagen ;-)

Så jag åkte hem och baxade ut den höga stegen som jag haft i vardagsrummet för att installera spotlightsen i taket. Brotaket är nu avskottat, thank god! Det tog 2 timmar ca. Det var MYCKET snö kan jag säga. Nådde inte riktigt ända in, men nu är den värsta snömängden borta i alla fall.

Skulle precis till och micra lite rester när lillebror ringde och frågade om jag ville ha mat. Gustav och Elin var där. Otrooooligt dum fråga, klart jag ville ha mat! Fick kramas lite med bästaste syskonbarnen och de är ju bara helt underbara båda två.

Idag låg en ny skiva i brevlådan. Bo Kaspers Orkester. Mycket bra. Jag gillar särskilt "Vi kommer aldrig att dö"

Inga kommentarer: