2007-04-13

Arg

Dagen idag verkade bli ännu en skitdag. Kompade idag, och tänkte ta en liten hojtur på nya motorcykeln. Glad i hågen åkte jag till garaget. Misstänkte att den inte skulle starta eftersom batteriet verkade lite slött sist. Mycket riktigt, men med hjälp av batteriladdare med hjälpstart på så gick den igång.

Såg fram emot en trevlig tur och lät hojen stå på tomgång medan jag skruvade tillbaka fram- och passagerarsadeln, det är lite knepigt och trångt att komma åt. Kände mig lite stressad och var orolig för att den inte skulle starta så jag kastade på mig kläderna och satte mig på hojen. Fällde upp stödet och KLICK så blev det motorstopp. Tror ni att den startade igen? Nääääääääääääää!!!!!!!!
Hur arg på en skala tror ni att jag blev???

Jag backade in hojen i garaget, slängde av mig kläderna, gick ut som ett åskmoln och tog bilen därifrån. Ibland när jag blir sådär arg så blir jag nästan grinfärdig, så blev det idag. Jävla förbannades skit!

Jag ringde mc-firman där jag köpt hojen och de fixade ett batteri som otroligt snälla Tomas hämtade åt mig, så i morgon ska det väl ordna sig allting...

Det blev faktiskt en mc-tur ändå, för jag har ju en till motorcykel och den startade vid första försöket, så några mil blev det ikväll i alla fall. Trevlig trevligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tack för din fina kommentar!! Ja, vi vet att det blir en liten kille... det var väldigt tydligt på ultraljudet som vi hade strax innan jul. :) Bara fyra veckor kvar!! :)
Ha en riktigt skön helg och hoppas det blir lite cykelåkning för dig!! kraam

Anonym sa...

Underbart med hoj men jag föredrar att åka bakpå. Jag är en fegis :)
Om du kunde och hade möjlighet så har Moltas småsyskon som inte hittat nåt hem fortfarande. Du vet ingen annan? Reducerat pris till 7000:- .
Hoppas det löser sig med mc:n ha en underbar helg kram /Anne

Anonym sa...

Det var ju fredag den 13de. :)
Kramis

Anonym sa...

Trist när det strular, men det blir ju fler dagar...

Avis på dig som åker mc, det ser så coolt ut när tjejer kommer på egen mc!

Jag skulle aldrig våga!