2007-04-12

Frustrerad

Idag blev det en riktig skitdag av någon anledning. Känner mig inte värdefull och behövd, är frustrerad, irriterad, arg, ledsen, sårad, besviken... you name it! Ibland känns det som om jag vill flytta härifrån.
Börja om på nytt och hitta mig en oas någonstans :-(

Jag har ingen aning om vad jag gör till hösten, har jag något jobb? Var jobbar jag? Slits mellan två kommuner och där jag helst vill jobba ser det som mörkast ut. Jag vet inte om jag ska ta någon semester i sommar eftersom min ena tjänst går ut sista juni. Jag vill ha besked och jag vill ha det beskedet nu! Att leva ovetande är jobbigt och gör att det känns ostrukturerat och luddigt. Sånt gillar inte jag!

Ska sluta ösa galla och tänka positivt nu.
Jo jag ser att solen skiner och det är varmt ute. Skulle behöva ta en lång mc-tur och blåsa ur skallen. Att åka hoj är som meditation.
Jag har precis läst ut en bok "Vi måste prata om Kevin" om en pojke som mördar 7 klasskamrater och 2 lärare i USA. Boken handlar om hans mammas tankar om att få ett barn som inte är efterlängtat och älskat. Om en udda pojke.

Så jag har det nog inte så dåligt ändå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Mia. Jag känner igen mig i dina tankar! Just nu är jag så frustraerad att jag bara vill gråta! Har i o f s jobb fram till sommaren och det måste jag ju glädja mig åt, men jag är mitt uppe i en flytt till ett FJÄRDE kontor. Som jag dessutom ska dela kontor... Jag vill resa, men vet inte när jag kan komma iväg, jag vill planera, njuta och leva, men gräver ner mig. FY! Våren brukar ju vara uppåttjack!
Sänder dig en tanke då och då, och kikar på din hemsida ibland.
Hoppas både du och jag kommer ur negativt tänk!
Sköt om dig. Du är snäll, rolig och lätt att tycka om!

Kram från PiteåCissi