2007-04-05

Hål i skallen

Måndagkvällen tillbringades på akutmottagningen i Ljusdal eftersom jag kände på söndag kväll att örvärken var värre. Misstänkte att det gått hål på trumhinnan IGEN (typ 5-6 ggr sommaren 2004) och det rann vätska ur örat.

Tre timmar tog det på akuten trots att jag var ENSAM där! Läkaren var hur omständig som helst. Först tittade han, sen "var han tvungen att gå och läsa i journalen om mina tidigare besvär, jag kommer strax" Det tog ca 30 minuter innan han dök upp igen. Sen fastnade nån stackars människa i hissen, så sköterskorna kom och ville ha hjälp för personen i hissen hade väl fått lite panik.

Tre timmar senare knatade jag ut och hade en remiss till en jourtid på Öronkliniken i Hudiksvall morgonen efter och jodå, nog var det hål i trumhinnan alltid. Svamp i örat har jag också. Hur fan kan man få svamp i örat????

Nu käkar jag penicillin och det känns bättre efter 3 dagar, men jag hör knappt nåt på höger öra och har fruktansvärd huvudvärk. Jag hoppas hoppas verkligen att det inte blir same story som 2004 för då blir jag GALEN!

Här stormar det som bara den, grejor flyger omkring i trädgården, men löven som jag inte "hann" kratta upp i höstas ligger envist kvar tyvärr. Det har varit typ 10 strömavbrott ikväll och det känns som om jag måste skynda mig att skriva det här utifall det säger *poff* och allt blir svart.

Trevlig helg på er, i morgon åker jag till Sundsvall för 2 dagars lyx på hotell tillsammans med min mamma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uschiamej det där lät inte kul!
Hoppas du snabbt skall bli bra!!

Önskar dig en fortsatt Go o Gla' Påsk

Kramar
Renée
http://reneebreig.wordpress.com

Pingolina sa...

Ja, fy 17 för öronvärk :-(
Hoppas du slipper samma genomkörare som förra gången.

Fortsatt Glad Påsk, låter härligt med lite hotellyx.