2007-04-19

Singing in the rain...

Idag snöade det. Men va fan liksom?!? Det är ju våååår!

Igår var det föräldramöte på skolan, lite pirrigt måste jag erkänna. Att stå framför ett gäng åttor eller nior gör mig ingenting, men när deras föräldrar sitter där så är det en annan sak. Men det gick över ganska snabbt ändå. De hade mycket frågor och det blev bra tror jag.

I morgon f.m åker jag till Stockholm med min faster + man samt min bror + svägerska. Faster bjuder oss på hela baletten; resa, hotell och musikalen Singing in the rain. Det ska bli skoj, även om plånboken är ganska tom såhär veckan före lön. Hade verkligen behövt nya skor, men det kan man ju glömma. Köpte ett par som är snygga på Skopunkten i julas för 99 kr och de var jättebra till en början. Men nu när våren har smugit sig på så inser jag att mina fötter kommer att bada i fotsvett eftersom skorna verkar heltäta. Så går det när man köper billigt!

Kort uppdatering om mina öronproblem:
Var på öron-näsa-hals idag, jodå visst är det hål även i andra trumhinnan :-(
Men det visste jag, efter alla problem så har jag lärt mig att känna igen symptomen om man säger så. Jag har MYCKET svamp i vänster öra, vilket låter superäckligt, jag ser liksom små bruna murklor som klänger sig fast i hörselgången och sprider sig som sjutton, yuk vad äckligt! Det dunkar och susar i vänster öra och höger öra är det lock för, så jag känner mig som faster Agda 97, som får skrika "VAAA?" när eleverna kommer in och vill diskutera på jobbet.

Summan av det hela: två sorters droppar att använda i höger resp vänster öra, samt ny penicillinkur. Jippieee vad kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att ni får det jättekul i Staden. Singing in the rain var jättebra tyckte jag!!
Kram!

Anonym sa...

Inget skojsigt med öronont...haft det en gång i mitt liv och fatta vad ynklig jag var. Då var jag ändå 25 eller nåt...

God bättring rara!
/Catja