2007-04-23

Stockholm


Aaaah, härlig helg i Stockholm. Förutom låååång bussresa både dit o hem så var allt toppen! Bilden föreställer Konserthuset i mörker.

Fredag så hann vi inte så mycket innan det var dags att gå och käka och invänta musikalen. Vi åt på en mongolisk restaurang. Den här resan blev jag och bror + sambo bjudna på av min faster och hennes man "Fido". Japp, han kallas så, men heter egentligen Kjell-Inge. Jag har mycket konstiga namn i min släkt, eller vad sägs om Maj-Märt, Siv-Gusti, Age och Gottfrid?

Musikalen Singing in the rain, var jättebra. Efter det så orkade vi inte så mycket mer än att promenera tillbaka på hotellet och säga godnatt. Hotellet förresten. Rica City Hotel på Hötorget... är det centralt eller är det centralt??? ;-)

Lördag så åkte vi till Cosmonova och Naturhistoriska museet. Vi såg Korallernas värld och det var som vanligt jättebra och intressant. De andra hade aldrig varit där och de tyckte också det var jättebra. Sen strosade vi lite på Drottninggatan men det blev inte mycket till shopping, plånboken är tunn såhär en vecka före lön.

Lördag kväll så ville faster gå på Jensens Böfhus, där fick vi vänta i nästan 40 minuter innan vi fick bord, men det var mycket god mot och värt att vänta på. Jag är inte mycket för kött, så jag åt kyckling som vanligt... Igår var det då bara att vänta på tråååkiga bussresan hem igen. Var skitseg när jag kom hem och jag har ont i örat fortfarande även om det är bättre efter några dagars penicillin. Blä!

Idag har det varit fullt upp på jobbet, hann inte ens äta lunch.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men vilka tjusiga bilder du tagit!! Inte tar man bilder i "sin" stad på det sättet; vackert! Kul att du (också) gillade musikalen.
Kramen

Jerry sa...

Mongolisk restaurang? Det låter väldigt spännande...

Ja, det var några märkliga namn som jag aldrig hört talas om tidigare...(;-)

Krya på sig i örat!

Nelly sa...

Låter som du hade en skön helg i Stockholm, och lyxigt att bli bjuden också ;-)

Tar själv en liten tur till den stora staden om två veckor, men bara över dagen = shoppingresa, inte för att jag har så mycket att shoppa för dock :-( men det ska bli kul ändå.

Och äntligen är jag tillbaka online igen, hurra !