2007-04-15

Härlig helg

Underbar helg med mc-åkning för hela slanten. Visst var det batteriet som strulade, med nytt batteri så blev hojen som tipptopp igen! Den tjyvstannar för mig när jag kör på ettan ibland, måste ringa mc-firman i morgon och säga det. Det får de fixa! Tur man har två hojar, så är en ständigt "reserv".

Jag är så lyckligt lottad, att åka hoj innebär att man knyter en massa kontakter, kommer i kontakt med trevliga (oftast) människor och det finns oftast någon att åka med. Även om man inte känner varann så är det ofta så att man börjar prata med andra som åker hoj om man träffas någonstans, trevligt!

Igår åkte vi till en mc-firma i Ilsbo som hade öppet hus, där var det en del folk jag kände och det blev surrat både här och där. Kollade lite priser men handlade inget. Vidare till Hudik och sedan Söderhamn där vi fikade på ett trevligt konditori. Vi satt ute och njöt av vädret samt hade lite roligt åt ett gäng a-lagare som satt på en bänk och hade trevligt. De sjöng och drack öl, i takt med att de kastade tomma ölburkar på gågatan så kom någon burksamlare och plockade upp.
Idag har jag åkte ensam här hemma, hälsat på lite folk och tagit det lugnt bara.

Gjorde ett ryck och krattade lite (läs; väldigt lite) i morse men det var så jädra tråkigt så jag övergick till att fixa lite i rabatten.

2 kommentarer:

Pingolina sa...

Skönt att du fick ha en skön helg efter några skitdagar. Här har varit rena sommarvärmen och en kanonhelg...ja , förresten hela förra veckan var bra.

Anonym sa...

Jag har också haft en underbar helg, i Hudik :) Skulle vi inte kunna ses nå? Du å jag alltså? Jag är ju trots allt i närheten av dig stup i kvarten :)
Du råkar inte vara tillgänglig nästa måndag vid en rimlig tid? I så fall kan jag åka till dig?

Du kanske kan maila mig om saken?

Kram

mailadress: asas_mejl@hotmail.com