2007-09-03

Datorkrasch snart?

jag är orolig att min dator håller på att tacka för sig. Häromdagen tvärdog den när jag satte i en skiva i cd-enheten. När jag skulle starta upp så kom jag till sidan som det står "välkommen" ni vet, och sen hände ingenting.... ingenting... ingenting... Jag startade om datorn (tvångsmässigt såklart) typ 5-6 ggr och till slut så kom jag fram till skrivbordet. Den har varit konstig länge, det kommer upp meddelanden om att "det virtuella minnet är för litet" och jag har knappat och tryckt och försökt öka ut det där minnet men det verkar inte hjälpa. Så om någon därute är kunnig på detta så skicka gärna ett snällt litet mail till mig! ;-)

Jag har beställt en extern hårddisk på 500 Gb som kommer vilken dag som helst, gissa om jag ska flytta över bilder och annat till den?!?

Idag jobbade jag. Har varit hemma i 9 (!) veckor. 5 veckors semester och 4 veckor sjukskriven. Det kändes riktigt bra att börja jobba igen. Men lite struligt blir det i höst eftersom mitt rum på ena skolan kommer att vara upptaget vissa veckor. Då har jag ingenstans att sitta och kommer då att vara på andra skolan. Låter det rörigt, hm ja jag jobbar 50% i min hemkommun (här är allt frid och fröjd med rum och sånt) och 40% i grannkommunen, det är där det strular. Där jobbar jag också en dag på skola 1 och en dag på skola 2. Tror dock att jag och kuratorn på skolan trixade till det så vi att det blir bra. Jag får jobba lite mer på ena skolan helt enkelt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske kan vara virus? Har du kollat virusskyddet och kört det?

Anonym sa...

Svar till Jerry: Usch, hoppas verkligen att du har fel. Jag har ett bra virusprogram och hoppas att det har stoppat alla maskar och annat otyg! :-)