2007-09-29

Grön eller svart?

Kamera är beställd, skall hämta den till veckan. Köper den på firman så min egen plånbok får vila denna gång.

Köpte i tisdags en ny höst/vinterjacka (beror på temperaturen). Hittade precis en sån jag ville ha. Är inte så duktig på tyger och sånt, men det är liksom en rock med sånt där "ulligt" tyg, ungefär som att det vore tovat - hajjar ni? Den är dubbelknäppt och helsvart. Snygg!

Triumphen är fortfarande på verkstad efter vurpan jag gjorde i augusti. Ingen brådska, de får gärna ha den hela vintern så slipper jag engagera mig och ladda batteriet etc. Funderar starkt på att lacka om min svarta hoj. Letade efter en limegrön när jag skulle köpa denna hoj i våras. Men det finns inte så många såna i Sverige tydligen. Nu har jag chansen. Den ska ju lackas om efter kraschen, då kan jag i princip välja vilken färg jag vill, men jag vill ha en Triumph-färg, alltså en som existerar på marknaden. Annars blir det liksom "B". De färger som finns på Triumph Speed Triple vad jag vet är: Silver, vit, cerise (usch), svart, limegrön, blå och orange.
Vad tycker ni? Svart eller grön? Så här ser de ut:




Så här ser cerise ut OBS! Den som röstar på att jag ska lacka den cerise kommer jag aldrig mer att vara kompis med! ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut Cerice! ;-)

Nä, skojar bara. Helt klart ska den vara svart, den var snyggast!!!

Anonym sa...

Hahaha kan inte tänka mig dig på en cerise hoj! Jag diggar ju den svarta men lime är ju helt ok!

Anonym sa...

Ja lime är snygg, men svart ser liksom tuffare ut. Suck, svårt fall det här. Måste bestämma mig snabbt också, den ska på lack snart...