2007-09-27

Veckan som snart gått...

Produktionen av kalendrar är i full gång. Har inte engagerat mig så mycket som jag borde att marknadsföra dem kanske, men det beror på att jag helt enkelt inte har tid att göra hur många som helst. Förra året gjorde jag ca 60 st, jättekul men tidskrävande. De finns hur som helst att beställa här dårå.

Jag har äntligen bestämt mig för kamera också. En sån här blir det. Den är 400 kr billigare på internet än hos min lokala fotohandlare, men när frakten tillkommer så skiljer det inte mycket och det känns skönt att köpa den här hemma. Dessutom är Gunnar i fotoaffären hur trevlig som helst och verkligt proffsig. Jag fick ett bra pris också. Min gamla kamera håller på att rasa ihop, den har spruckit på ett ställe i själva höljet, men fungerar hur bra som helst, även om jag känner att jag "växt ur den" på nåt sätt.

Dagarna rullar snabbt iväg. Vi har gymnasieinformation denna vecka på skolorna och det innebär "korvstoppning" och jag är jättetrött när jag kommer hem. Men det är roligt och intressant. Mamma hjälpte mig att plocka undan trädgårdsmöbeln och sånt i förrgår så nu är det "bara" att kratta löv så småningom. Tur att jag har köpt en sån här då!

1 kommentar:

Anonym sa...

En sån där lövblås har min mor o far, den är helt ok även om säcken där löven hamnar är pytteliten. Man får tömma ofta! ;-)

Trevlig helg/M