2009-11-17

Far och flänger...

BodyPump ikväll. La på extra mycket kväll. Jag brukar vanligen ha 6 kg på varje sida som tyngst, men ikväll la jag på 7,5 kg, dvs 15 kg totalt, 3 kg mer än förut. Det kommer jag att känna i morgon har jag en känska av, träningsvärken känns faktiskt redan litegrann... För dem som är bodybuilders så låter säkert 15 kg som en fis i rymden. Men man ska veta att det är ganska jobbigt att stå och lyfta skivstången på olika sätt i en timme med denna vikt på!

I helgen åker jag till Sundsvall för andra träffen på min kurs i Grafisk design - tidningsproduktion. Det ska bli roligt, men hade mycket hellre haft en lugn hemmahelg eftersom jag inte gör annat än flänger och far nuförtiden... Har fullt upp på jobbet med enskilda vägledningssamtal. Igår var det dock några elever som inte dök upp, det visade sig att de var sjuka. Idag har jag haft medarbetarsamtal med min chef, det gick bara bra det. Jag och kollega K håller på och totar ihop en ansökan om pengar från Skolverket för projektet "så får vi elever att våga köra otraditionella val". Vi har tänkt oss att jobba med åttorna och kanske ha kurser typ "tjejer på verkstan" och "killar i vården". Riktigt intressant faktiskt. Om ansökan går igenom så får jag jobba heltid nästa termin, då ska det sparas pengar till en ny utlandsresa kan jag lova! Jag vill åka till Grekland nästa gång. Någon som vill hänga med?

Om några veckor åker jag söderut till D för några dagars vistelse. Ska bli trevligt det ;-)

3 kommentarer:

Sofia sa...

Jasså, där ser man ;) Och vem är denna D? :) Kram.

Mia sa...

Sofia: hi hi, jadu... det är lite hemligt det! ;-)

Jennie sa...

Jaaag vill med!! Fika nått i helgen kanske??