2009-11-26

Torsdag

Hade tänkt komma isäng tidigt ikväll men tji fick jag. Klockan är 00.15 nu och jag sitter här och ugglar. Har ingen ledig fredag i morgon, ska jobba tre fredagar eftersom jag ska vara ledig nästnästa vecka. Om jag har tur så får jag gå upp på heltid efter nyår. En kollega är sjukskriven deltid. Vad jag ska göra är dock lite oklart just nu. Det är på gymnasiet det behövs täckas upp, men jag har inte så bra koll på deras arbetsuppgifter. Men det ordnar sig säkert. Skulle vara mumma att få heltidslön, gissa vem som ska lägga undan pengar och åka utomlands i vår då?

Zappade runt och kollade tv-utbudet precis, fastnade på Tv 400 och repris av Big Brother... kan det ha varit 2003 eller nåt. Det året då Kitty, Benjamin, Ulrika och de andra invaderade huset. Följde det slaviskt då, men nu när jag tittar så undrar jag verkligen varför. Usch så tråkigt de verkar ha i huset.

I morgon kväll ska jag på knytkalas i Järvsö. Det är med mina kollegor på skolan. Jag har gjort soppa idag, vilket är kvällens tema. Ska bli riktigt trevligt...
Ni har väl inte missat min superfina nya tunika? Provade den i söndags i Sundsvall men köpte den inte. Sedan ångrade jag mig och ringde Indiska i Hudik och la undan den. En snäll granne hämtade den igår. Orsaken till att jag inte köpte den första gången var att den kändes lite FÖR färgglad. Men nu är det precis det jag gillar med den.

4 kommentarer:

Anso sa...

Åååååå vilken snygg tunika.
Skönt med färg mot allt svart jag har i min garderob.
Anso

AKP sa...

Va fin du va i den =)
Underbar färg!!

Skulle du förresten ha lust att hjälpa mig att bli "månadens blogg" rösta isåfall på mig här:
http://malinjennywestman.webblogg.se/2009/november/manadena-blogg-nominerade.html

Sofia sa...

Ja, den var häftig! :) Ännu snyggare nu när du är lite brun. Kram.

angela sa...

Skitsnygg tunika... helt underbara färger. Å va bra du blev i håret.