2009-11-07

Hemma från Lanzarote

Då var man hemma igen då. Vi blev upphämtade kl 11 igår vid hotellet och flyget gick 13.15. Tyvärr blev vi försenade då vi var tvungna att gå ner i Portugal för att tanka, eftersom det var sån motvind på vägen hem . Det innebar sju timmar i flygplanet. Gissa hur min rumpa kändes efter dessa timmar? Trots att jag lånade en kudde så var det hemskt!

Ungarna har varit helt underbara denna vecka, inte ovänner en enda gång, inte mycket gnäll alls, de gånger det har gnällts har det ofta varit Gurra som klagat på att "det finns inget på menyn som jag tycker om". Det har ätits mycket hamburgare, chicken nuggets och pizza hos de två små under veckan. Uffe och jag har provat lite av varje, jag har klarat mig bra med mathållningen hela veckan, har sett till att ha med mig frukt som mellanmål till stranden osv.

Hur har det då gått med min inseksfobi? Jag har ju medvetet valt bort charterresor pga detta tidigare. Jodå, jag har bearbetat detta under de senaste åren och fobin är ju mycket bättre nu. Lite nojig var jag när vi öppnade dörren till lägenheten när vi anlände, men det var rent och fräscht. Har inte sett en enda insekt på rummet och hotellet på hela veckan. Men..

I onsdags när vi satt och åt på en restaurang inne i Puerto del Carmen så såg jag i ögonvrån nåt stort som kröp upp från trottoaren och in på restaurangen, ca 8 m från oss. Jag såg inte riktigt vad det var, men anade att det var en kackerlacka. Dvs full koll blev det hos mig, ögonen irrade fram och tillbaka, jag drog upp fötterna på stolen osv... Men jag satt kvar, och jag blev inte helnojig alls :-). Efter en stund såg vi insekten dyka upp igen under ett bord, kanske 3 m från oss, och den gav sig iväg inåt restaurangen och köket. Uffe gick efter och slog till slut ihjäl den ca 8 cm stora kackerlackan. Blä! Vi såg en del döda kackerlackor på trottoaren i Puerto del Carmen också, men för övrigt inga alls.

Solbränna? Tja, flagnar på näsan och i pannan, annars är jag inte särskilt solbränd, har nästan bar solat framsidan. Har tyvärr fått soleksem på händerna som kliar som sjutton.

Shoppat? Haremsbyxor, ny klocka, plånbok, läderskärp, body lotion, tre ringar och en Lanzarotet-shirt. Det var allt. Det var mest b-grejor i de flesta affärerna, ingen toppkvalitet liksom...

Sen fångade jag tydligen en mans intresse på stranden en dag också. Han låg och tittade på mig hela tiden, log lite och enligt min åsikt så flirtade han diskret. Han trodde säkert - precis som alla andra - att Uffe och jag är ett par. Så mer än blickar blev det inte. Bra för mitt självförtroende i alla fall - där satt jag i bikini med sladdrig mage och lår, kul att män tittar!

Skönt att vara hemma, håller på att tvätta kläder för fullt. Men drar snart mot Finess och lördagsfika...

Inga kommentarer: