2009-11-01

Lanzarote 1

En liten uppdatering från Lanzarote:
Anlände i förrgår och det blev en riktigt lång dag. Först ca 4 timmar i bil till Arlanda. Uffes mobil gick sönder så vi var tvungna att åka in i Uppsala och köpa en ny. Kände mig lite stressad när jag satt utanför och väntade. Men vi hann fram med lite mariginal. Sen en flygresa på 6 timmar. Ungarna var superduktiga, inget gnäll alls. När vi anlände till hotellet var klockan halv åtta och det var i princip att gå upp med packningen och ner på restaurangen och försöka hitta nåt att äta... Det var buffé och riktigt god mat.

Igår låg vi vid poolen hela dagen. Ungarna var i och badade i princip hela tiden. Uffe och jag solade och vilade en hel del också. Igår kväll gick vi ner till centrum och åt, det blir mycket hamburgare och spagetti bolognese åt ungarna.

Idag har vi varit på marknad i grannbyn Teguise. En STOR marknad med massor av grejor. Vi blev tillsagda att man SKA pruta. Jag är urdålig på det men blev en riktig hejare innan det var klart. Prutade ner en plånbok från 250:- till 100:- och köpt ett par haremsbyxor för 70:-. Klockan jag köpte för 120:- fungerade "runt hörnet" sedan slutade den gå och urtavlan satt löst! Jag gick tillbaka och fick byta till en ny "kvalitetsklocka". Hm, den funkar väl inte länge skulle jag tro, men för en hundring kan man inte förvänta sig nåt mer kanske...

För tillfället så spelar Uffe "Finns i sjön" med ungarna, jag surfar runt lite och kollar vad som hänt i Sverige...

I morgon ska vi bege oss till stranden, klart man ska testa ett bad i havet också. Vi är röda av solen så idag har ungarna haft tröja på sig för att förhindra att bränna sig. Det finns risk att jag får göra detsamma i morgon, mina axlar svider...

1 kommentar:

Jennie sa...

Va härligt det låter!!! HA en fortsatt underbar resa. Kram