2009-11-10

Lista

Kopiera å fyll i du med!
• Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Absolut. Julen är mysig, men inget måste för mig

• Bakar du något till jul? vad?
Gör lite julgodis bara, men bakar inget

• Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Med russin!

• Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Egenproducerat är godast

• Knäck eller ischoklad?
Knäck

• Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
En vit i porslin och så brukar jag ha röda ljus, kanske lite mossa också

• Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?
Elljusstakar, många!

• Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Gärna i brevlådan

• Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
Lila ;-)

• När julpyntar du hemma?
När jag har tid

• Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Ja några saker. En speldosa med en tomte, ärvd efter min farmor hänger alltid i hallen så man kan dra på den när man kommer eller går

• Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Har ingen gran

• Har du ett färgtema i granen?
Se ovan

• Levande gran eller plastgran?
Om jag skulle ha så skulle det bli plastgran eftersom jag har en sån

• Hur ser din julfrukost ut?
Skinkmacka såklart, annars inget särskilt

• Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?
Uffe och jag åker alltid till pappas grav och tänder ljus

• Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpeglögg

• Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Allra godast är alkoholfri tycker jag

• Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Russin och SKALAD mandel, inte flagor. Noga! ;-)

• Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Clementiner!

• Vilken är din favoritjulskiva?
Ingen särskild

• Vilken är din favoritjullåt?
Adams julsång - eller O helga natt även kallad

• Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Julskinka

• Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Skinkan .. har inte så mycket annat eftersom vi sällan firar jul hos mig

• Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Med russin

• Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Ris a la malta utan att tveka

• Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Inte

• Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Julmust, helst "Vasa" eller "Special". Noga!

• Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
?

• Tittar du varje år på Kalle´s julafton?
Japp!

• Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?
Jag sitter alltid bänkad, men varje år är det samma sak, jag tröttnar efter 10 minuter. Många snuttar är urtråkiga...

• Har du sett Karl-Bertil Jonsson´s jul?
Ja nån gång, men inget vi tittar på som tradition

• Har ni tomte hemma?
Japp…

• Köper du julklappar till många?
Nja, till 3 barn och 3 vuxna

• Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?
Jag gillar klappar, så alla ska få nåt, även om det är nåt litet...

• Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Slår oftast in själv, det är roligt!

• Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Enfärgat och så med nåt roligt snöre

• Roligast att få i sin julklapp?
Nåt jag har glömt att jag behöver

• Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Makroobjektiv till kameran

2 kommentarer:

Jullan sa...

Kopierar och fyller i!

Erik sa...

Jaha, via Jerry och hans lista fann jag din jullista. Har du skrivit den eller har du hittat den någonstans? Hur som helst har jag nu fyllt i. Som bonus några av mina julskivor som illustration till listan. Titta gärna in. :-) Du gör ju något smart av den gråa helgen, jag bara tycker det är dödstrist. Vill inte ut, vill ingenting...
Listskrivandet var i alla fall lite skoj.