2009-11-23

Måndag 091123

Jag har suttit i soffan i princip hela kvällen... surfat en del, fixat med fotodagboken som är uppdaterad lite och så har jag haft ena ögat på tv:n också. Slutade lite tidigare idag och kände att jag är rätt slut. Jag har massor att göra inför helgens julmarknad men ikväll kände jag bara - nä, jag orkar inte engagera mig idag - det får bli en annan dag... Ska göra lite tavlor har jag tänkt.

Stod vid tidningsstället och kikade lite på magasin, vilket ska jag ta tro? Men jag hittade inget... ska kika på Pressbyrån i morgon, där är det bättre utbud...

Idag pratade en arbetskamrat om att han funderar på att sluta röka. Jag berättade hur jag bar mig åt för att lyckas. Jag bestämde mig flera månader innan och satte upp ett datum. Sen pratade jag om det till alla vänner o bekanta, på så sätt så skulle det ha blivit pinsamt om jag misslyckats. Jag minns hur jobbet det var typ tredje dagen, jag höll på att klättra på väggarna. Hade köpt påssnus "i nödfall" men det funkade faktiskt ändå. Efter en vecka gick det riktigt skapligt. 1 september 1999 slutade jag, tänk att det är 10 år sedan. Jisses vad skönt det är att inte vara rökare.

Bilden: cool färg på nagellack. Är inne i nån "måla-naglarna-period" just nu...

3 kommentarer:

Jennie sa...

Hej!! SÅg ditt mess på tok försent idag! Typiskt för det hade gått hur bra som helst. Men det kommer fler dagar =) Kram

Maria sa...

Åh, jag har också (for once nästan) målat naglarna i lila-blå. Men din färg var finare, så där metallisk.
Kram på dig

annelito sa...

skiiiitasnyggt nagellack! vill ha! jag är oxå i en nagellacksperiod, det finns ju så många underbara färger!
ha det gött!