2009-12-26

Julfirande...

Så var julfirandet avklarat.
Igår var jag, mamma och lillebror till Faster & Fido och åt. Sedan spelade vi julklappsleken där jag kammade hem paket med värmeljus, dalahäst och en tomte. God mat och en trevlig dag. Vi hann även med att tända på pappas grav, hälsa på mormor och kusin Emma med familj.

Idag har vi haft vårt "riktiga" julfirande. Gustav och Elin firade med sin mamma igår så vi hade vår julafton idag. Vi har haft hur mysigt som helst. Gustav blev superlycklig över två paket med Lego som han sysselsatte sig med resten av kvällen. Elin fick en Åremössa och benvärmare av farmor och de hade hon på sig (inne!) under kvällen. Jag hade köpt några spel som vi testade (inte Gustav, han kunde inte slita sig från Legot). Vi åt gott och åt ännu mer och så blir man sådär uppblåst och äcklig i magen. Jag försöker att inte äta så mycket, men det blir ju mycket olika sorter och ris a la malta kan jag bara inte hoppa över. Sen äts choklad och godis i långa banor. Så jag välkomnar gympan som drar igång i januari, då ska soffpotatisen vakna till igen!

Jag gick några julklappar jag med; ett hjärta i keramik som jag blev jätteglad för. Kikade på det på julmarknaden på Bommars men tyckte att det var för dyrt. Mamma smygköpte det till mig. Superfint. Foto kommer i fotodagboken i morgon. Sen fick jag även en kokbok, stickade strumpor och presentkort på smycken. Supernöjd är jag!

Inga kommentarer: