2009-12-14

Ledig eller inte i jul?

Var på bio igår. Så olika, Helena Bergströms produktion. Första 45 minuterna satt jag som på nålar. Den var så rörig och uppstressad. Men sen blev den bättre. Ingen film jag går och köper dvd av i alla fall… liksom många andra svenska filmer tyvärr. Den får betyg 2 av 5. Men Johan Widerberg är en riktig läckerbit han… ;-)

Ledig eller inte i jul? Hm, jag är lite snål med mina semesterdagar. Planerar en utlandsresa i vår och har även tänkt att vara lååångledig under sommarlovet. Så hur gör man då? Jag har en del sparade dagar, men det går många om jag ska vara ledig hela jullovet. Så jag har bestämt mig för att ta ledigt mellan jul och nyår men jobba mellan nyår och trettondagshelgen. Kommer att sitta mol allena på skolan, men det får gå. Jag behöver ta 3 semesterdagar så blir jag ledig 2 veckor, så jag ska inte klaga.

Ja en sista-minuten i vår får det nog bli, bara jag har sällskap så drar jag. Är sugen på Grekland, men vi får se.

Idag måndag åker jag till Gävle med 6 elever på studiebesök. Vi ska på John Bauer, en friskola som har en del program och så på Vasaskolan där de bl.a har Cirkusprogrammet, där det är tre av mina f.d elever som går. Det ska bli kul att se vad de gör där… jonglering och går på lina vet jag. Spännande!

Inga kommentarer: