2009-12-30

Koss is da boss

Skulle plugga idag med Cissi, men hon är sjuk så det blev inställt. Glad blev jag, för jag känner mig så oinspirerad. Latmasken har drabbat mig tror jag. Ska ta tag i arbetet under helgen istället. Jag har det mesta klart för mig faktiskt. Det ska "bara" göras.

Kallt som sjutton har det varit de senaste dagarna. Igår morse var det -29, jag tog bilen till Ljusdal och därifrån X-tåget till Gävle. Spanade lite på rean trots att det inte var något jag direkt behövde.
Inne på JC stod jag och kollade på drivor med jeans på rea då en trevlig kille kom och frågade om jag ville ha hjälp. Orkar jag prova tänkte jag, påklädd som sjutton pga kylan. Men vaffan, när man får experthjälp... Förklarade vad jag ville ha och han plockade fram några reajeans. Men nä, dels har jag för långa ben så de var för korta, sen har jag ingen rumpa heller så bakfickorna hamnar lätt för långt ner och ser inte snyggt ut. "Vi har ett par som jag tror skulle passa dig, men de är tyvärr inte på rea". Hm, de passade perfekt och ordinarie pris var 399:- så jag slog till! Fasen vad bra det är när man får hjälp, ska tänka på det när jag ska köpa jeans nästa gång.


Tomas mötte upp och vi käkade lunch och åkte ut till Valbo. Där inhandlades ett par Koss hörlurar som jag nu testat i datorn på Spotify. Kanonbra!

Idag har jag fikat med Anna-Lena och Lotta, har handlat inför morgondagen och tårta har beställts inför födelsedagen på fredag. Jag fyller 45. Ofta känner jag mig som 35. Ibland även som 55, men inte ofta. Mest 35. Faktiskt. ;-)

2 kommentarer:

Smulmia sa...

Näää... inte fyller du 45?? Du fyllde ju nyss 40 väl? Shit vad tiden går... Ett gott nytt år och en trivsam födelsedag önskar jag dig iaf!!! :-)

Pladdertanten sa...

Gott Nytt År! Och grattis i förskott!