2009-12-16

Wienervals, jag?

Bara en undran. Kan man ha yrket "bloggare"? Tydligen, för jag har sett i tidningar att vissa människor har den titeln. Det vore väl nåt. Sitta och skriva (ordbajsa) några timmar varje dag och få betalt för det... Vad skulle jag blogga om då tro? Kanske om vattnets betydelse för sjöfarten? ;-)

Sitter på jobbet och har hemsk huvudvärk idag. Igår var det en jobbig dag. Samtal på förmiddagen på en skola där många har väntat med att besöka mig och så Oooops så kommer de på att det är jullov snart. Så jag hade sju samtal igår förmiddag och sedan personalmöte på eftermiddagen. Det tog musten ur mig alldeles. När jag sen kom hem och insåg att nu måste jag ta itu med mina tavelbeställningar, ja då blev det som det blev. Jag hann med två tavlor igår, den ena levereras idag, den andra måste jag fundera på någon lösning hur jag ska förpacka den eftersom den ska skickas.

Ikväll är jag bjuden på Vintergatans nobelmiddag. Det innebär att alla klär sig fint. Vi bjuds på trerätters middag och så blir det dans. Alla elever skall dansa wienervals och åttorna ska även bugga. Det blir roligt att se. jag vet knappt vad wienervals är, men det är väl sån där dans när de liksom "flyter fram" typ 1-2-3.... De brukar även ha vackra kläder. Oj, måste man leta fram nån kjol tills ikväll kanske? Jag utrustar mig med kameran också tänkte jag... Kan bara föreställa mig vad många som med klappande hjärta och svettiga händer bjuder upp till dans ikväll...
Det har gått troll i mina almanackor. Först när jag åkte till tryckeriet för att lämna omslagen på tryck så hade tryckeriet gått i konkurs och sålt den maskinen som de skulle tryckas på. Hittade som tur var ett nytt ställe att trycka på, men de hade mycket jobb så det innebar förseningar. Sen när jag åkte för att hämta själva inlagan igår så var det nåt fel där med. Tror att det hade glömts bort och det fanns alltså inga almanackor??? De har ordnat det så nu är nya beställda. Men när de kommer vet jag inte... Suck suck suck!

Inga kommentarer: