2009-12-12

Så lika, så olika

Igår hände nåt som typ inte har hänt på 20 år; jag sov över!
Sov inte särskilt mycket natten innan pga tågresan och var rätt seg på torsdag kväll, så jag gick till sängs ovanligt tidigt, kanske 23.30. Igår vaknade jag med ett ryck och upptäckte att klockan var halv 9! (jag börjar 8.00). Inte kul alls... Åkte i ilfart till jobbet. Kanske var det att jag mentalt hade ställt in mig på "ledig fredag" som vanligt eller vad jag nu ska skylla på...

Igår var jag och Helen till Annika för lite tjejsnack, Idolfinal (jädrar Calle vann inte) och god mat.

Idag har det varit lördagsfika as usual. Sedan åkte Misan och jag till Karsjö på marknad. Det var inte så mycket att se. Sedan "Gissa klappen" med Uffe och ungarna. Gustav hade köpt vuxenjulklappen som Uffe lyckades gissa rätt på och jag hade köpt barnklappen som Filip tog hem.

För några år sedan så "upptäckte" jag en vaniljyoghurt som Arla har. I Ljusdal finns bara Milkos sortiment. Har därför släpat hem otaliga liter vaniljyoghurt när jag varit i Sthlm kan jag lova. Idag när jag handlade på COOP så såg jag *trumvirvel* att de hade börjat med Arla. Tänk att en sån banal sak kan förgylla dagen... Mums!

I morgon blir det nog bio. Så olika..

Inga kommentarer: